mandag den 27. august 2012

En fed oplevelse

Jeg var for et stykke tid siden i Århus, den tur lovede jeg jo I nok skulle høre mere til. Jeg vil lige tage den tråd op og fortælle om det nok aller fedeste ved den tur( eller svært at sige men i hvert fald en klar 10'er)
Jeg havde hjemmefra bestilt bord på Aperto Vino som er det tidligere Gourmet Garagen. Det er til dem der ikke ved det tapas baren der ligger lige ved siden af Svineriet en af de top bedste restauranter i Århus.

Nu skriver jeg jo den her blog, det er ikke noget prof. eller noget, men en bette anmeldelse kan den godt bruges til.
Og jeg vil starte med at sige, man får bestemt mere end det man betaler for. Tjener/indehaveren var en meget charmerende og virkelig venlig ung herre der virkelig fik os til at føle os hjemme fra vi kom ind af døren. Han viser os kortet og vi vælger en 8 retters tapas, til dem der havde hele aftenen til at sidde og hygge, og det skal jeg LOVE for vi også fik brug for. For at se alle mulighederne og ikke kun dem jeg valgte, så kig forbi deres fine hjemmeside.

De fine retter vi valgte bestod i:
1.  Anti pasti. Affetati - Aperto & Vinos olivenplanke med coldcuts af salami- skinke - pølse fra små håndværksproducenter, slagtere og pølsemagere fra bl.a. Val di Fassa i Dolomitterne, Bologna og Toscana. Vi serverer 3-5 forskellige affetati med oliven, grillet artiskok og andet godt fra støvlelandets gastronomiske spisekammer.

2. Toscansk Crostini Trilogi: Svamperagu med citrontimian - Andelevermousse - Grillede peberfrugter.

3. Frisk bøffelmælk mozzarella fra Campania, solmodne tomater, olivenolie og basilikum.

4. Gazpaco Andalucia - Kold sydspansk med sherryvineddike og tomat, tomat, tomat.

5. Lyngrillet oksefilet, foie gras terrine og trøffelolie på smørstegt brød.

6. Tagliata Agnello: tynde skiver rosastegt lam med salat.

7. Citron- og hvidløgsmarineret, grillet unghane med mash af nye kartofler.

8. Kalvesteg med tomatsauce.

Dertil fik jeg et par glas af dagens tilbuds vin, her i huset er vin IKKE bare vin, der er kun nogle af de bedste italienske vine man kan forestille sig. Jeg er meget til frugtagtige vine med en rund smag, det fandt jeg i den HELT fantastiske Negroamaro Salento fra 2010. Den ver EMINENT, og de der kender mig ved at det siger jeg ikke om ret mange vine. Den var faktisk så god jeg måtte have et par flasker med hjem, men det kunne heldigvis også lade sig gøre for de sælger sørme og italiensk vin og har en MEGET flot netbutik.

Under hele seancen tog jeg så billeder her til bloggen, noterede ned på min serviet, og vi diskuterede KLART maden hele vejen igennem. Det resulterede i de uden skyggen af tvivl troede vi var mad anmeldere, så jeg siger jer, jeg har aldrig fået så god en behandling. Der var endda lige plads til en gratis lille smagsprøve( et helt glas til hver) af en meget fin og halv dyr dessert vin som havde den smukkeste farve. Også den vandt så meget indpas hos mig og mor at vi måtte have en flaske med hjem til privaten. Så jeg lover jeg. Uanset hvad, så var det en fantastisk oplevelse, og vi skal HELT sikkert derned igen. Jeg kan kun give stedet alle de stjerner, kokkehuer osv. det er muligt. MUMS. Lig vejen forbi engang. Det er virkelig det hele værd. Ååååh og skal jeg nævne at regningen for de to gange 8 retter samt 5 glas rødvin endte på 760 kr, hvor i HIMLENS navn finder du top klasse mad til den pris!!!!

Billederne nedefor er dem jeg tog af maden: Enjoy og pas på mundvandet ikke går.













2 kommentarer:

  1. En fed oplevelse ville være, hvis du snart skrev et nyt indlæg til din blog!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlet
  2. Søde Mette. Jeg lover det kommer så snart jeg har overskud til det, jeg kan love dig mine læsere er i mine tanker.

    SvarSlet