lørdag den 25. august 2012

Sødekartofler til aftensmad

Her til aften fik jeg udviddet min horisont ikke så lidt. Jeg fik sødekartofler for første gang, i hvert fald i nyere tid.
Menu'en stod på kartofler, gulerødder, bolchestribede rødbeder, egen avl tomater, søde kartofler, hvidløg og rød peber i strimler i tern/strimler i øvnen bagt møre med en god bøf til og ristede kantareller. Jow jow.

Men nu kommer hele den gode "høst" tid. Jeg har alle mulige intentioner om at få plukket hyben imorgen så jeg kan lave marmelade. Og hvis jeg virkelig skulle få overskud så håber jeg den står på hjemme syltede kabers af grønne hyldebær.

Kender i det med man prøver at lave en to-do liste. Der står lige pt. omkring 1800 ting på min to-do liste. Men jeg når da også mindst 2 ting hver dag, så måske jeg er igennem listen her ved udgangen af 2040:) og så er der måske kommet nye lister til tihi.

Ooooh jeg får fint besøg på tirsdag til formiddags kaffe, er just ved at overveje hvad jeg evt. skal lave til de dame, der er jo en af dem der ved jeg er i stand til at bage en hæderlig hjemmebagt kage:) Så også det må på liste over ting jeg skal overveje og fikse, og VIPS, så er der måske noget jeg kan få slettet inden jeg får set mig om.


Sådant set en sødekartoffel ud venner:)

2 kommentarer:

  1. Synes du skal gøre dig stor umage med at bage en kage!!!!!!!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det har jeg så hermed gjort, der er krydderkage med chokolade og nøddedrys!
      Ses dame:)

      Slet