fredag den 11. januar 2013

Og man kommer vel de fine steder:)

Hehe jeg kommer lidt omkring, det har jeg nok altid gjort, men idag, gik turen så til St. Restrup Herregård. Det er faktisk ikke første gang i år, se lige mit indlæg om julemarked.
Der er simpelthen så ultra hyggeligt derude, og jeg nød turen i fulde drag.
Vi fik en lille hors d'oeuvres der bestod af en lille pastrami rulle med persille pesto og tyknet balsamico eddike. Niiice, lille lækker ting. Vi bestilte så en Jackobsen brown ale, for dem der ikke har fået den kan jeg bedst beskrive den som en alkohol udgave af en nisse øl, og det er slet ikke så ringe endda i min verden.
Forretten bestod i en tapas tallerken med røget kalvefilet, parma skine og pastrami( ja godt nok den samme, bare mere på tallerknene denne gang) med en kompot der nu i min verden mere mindede om den abrikos tærte jeg lige har købt i dyre domme ved min oste mand, men hvem hænger sig i detaljer når det smager super godt. Og til det var der en pæn sjat syltede tyttebær, kabers og oliven. Og en smule salat bare til deko.
ÅÅÅÅÅÅÅH ja og så et vældig vældig lækkert  hjemmebagt brød, som jeg fik det jeg kunne spise af, og det er lidt en luksus når man som mig mener brød af den gode slags burde følge med alt mad, næsten da. Jeg elsker brød. Minus rugbrød, men det er en anden historie I kan få en anden dag!

Nå men hovedretten var svinemørbrad med glacerede grøntsager, selleri pure og stegte små kartofler, alt sammen rigtig lækkert.

Billede må I tænke jer til indtil jeg får google chrome på min maskine:(

Men en ting er sikkert en dejlig tur, og jeg gentager min opfordring hvis ikke man har været der, så svind der forbi, det er hele turen værd.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar